Kontakt Klasztor w Kalwarii

Od Niedzieli Palmowej do 31 X (sezon letni) - 6.00 - 19.30

WSPÓLNOTA MAŁYCH PRZYJACIÓŁ ŚW. FRANCISZKA – WAKACJE 2015

Wakacje Małych Przyjaciół 2015

W tym roku wspólnota spędziła dwa ostatnie tygodnie sierpnia w Darłówku na wczaso-rekolekcjach w zaprzyjaźnionym już od lat ośrodku „Róża Wiatrów”. Pogoda była wyśmienita, choć co prawda morze było bardzo zimne, tak iż nie można było zażywać kąpieli morskich, ale słońce i basen rekompensowały te niedogodności.

Tematem przewodnim wyjazdu było przybliżanie i poznawanie jak żyły i czym wyróżniały się święte osoby. O. Barnaba oraz diakon br. Beniamin w krótkich konferencjach przybliżali nam ich życiorysy. Codziennie o godz. 12.00 gromadziliśmy się w sali konferencyjnej, która stawała się na ten czas naszą kaplicą. Modlitwą Anioł Pański rozpoczynaliśmy Najświętszą Eucharystię, podczas której zanosiliśmy Dobremu Bogu wszystkie nasze modlitwy dziękczynienia i prośby. W planie naszych zajęć do południa był czas na różne zabiegi rehabilitacyjne dbające o nasze ciało, a potem wolny czas na spacery, basen, plażę czy jakieś inne zajęcia.
W czasie wyjazdu głęboko przeżywaliśmy chwile wspólnej modlitwy, jednego dnia uczestniczyliśmy w pobliskim kościółku franciszkanów w Adoracji Najświętszego Sakramentu, a innego rozważaliśmy Drogę Krzyżową.

Wieczorem po kolacji co drugi dzień była krótka konferencja na temat świętego omawianego danego dnia, a później modliliśmy się na różańcu. Na zmianę były też pogodne wieczorki w ramach których obejrzeliśmy film o „Dr Moscatim”, oraz „ Ziemia Maryi”. Innego dnia mieliśmy dyskotekę, a jeszcze innego  przygotowany był grill z pysznymi kiełbaskami.
W czasie obozu odbył się rejs statkiem „Eryk I” – troszkę kołysało, ale rejs był wspaniały. Innego dnia zorganizowano przejażdżkę tramwajem wodnym do Darłowa, gdzie zwiedzaliśmy rynek.

Dni mijały szybko i nastał dzień Agapy. Ten wieczór wymagał wiele pracy, ale część przygotowań wolontariusze wykonali jeszcze w Kalwarii. Przygotowano piękne przedstawienie o „niebiańskiej” tematyce. Salę także przystrojono w różne dekoracje związane z tematyką nieba.
Kiedy wszystko było gotowe i przyszli zaproszeni goście każdy otrzymał „klucz do nieba”. Rozpoczęło się przedstawienie o tym jak św. Piotr otwiera bramy nieba i przepuszcza różne anioły  wśród których są również zabłąkane, takie trochę złe, ale w końcu wygrywa dobro i miłość. Potem był krótki pokaz pary tanecznej, a po nim nastała chwila podziękowań. Rozdano upominki i dyplomy – to była wzruszająca chwila. Po oficjalnej części Agapy rozpoczęła się wesoła dyskoteka. Wszyscy bawili się wyśmienicie, tańcom nie było końca. To, co tam przeżyliśmy, będziemy długo wspominać.

Wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób pomogli nam w tym aby wyjazd doszedł do skutku z serca dziękujemy. Pamiętamy o Was w modlitwie i życzymy Bożego Błogosławieństwa.

Poniżej kilka fotek z wyjazdu.

Opracowanie: Danuta Gnojek

POLECAMY

Wybrane intencje

Maryjo proszę cię o zdrowie i wszelkie potrzebne łaski i dobrą pracę i pomyślność w niej i zaliczenie egzaminu praktycznego i dobrego chłopaka.