Kontakt Klasztor w Kalwarii

Od Niedzieli Palmowej do 31 X (sezon letni) - 6.00 - 19.30

WSPÓLNOTA MAŁYCH PRZYJACIÓŁ ŚW. FRANCISZKA – WAKACJE 2014

Wakacje w Darłówku 2014

Tego lata w dniach od 16-31.08.2014 r. wspólnocie dane było spędzać czas w Darłówku na wczaso – rekolekcjach w ośrodku „Róża Wiatrów”. Dni upływały nam bardzo szybko, choć pogoda nie rozpieszczała nas za bardzo.
Pod duchowym przewodnictwem O. Barnaby pogłębialiśmy wiedzę na temat poszczególnych części mszy św. O godz. 13.00 gromadziliśmy się na wspólnej Eucharystii w sali konferencyjnej, która na ten czas zamieniała się w naszą kaplicę, gdzie głęboko przeżywaliśmy czas spotkania z Jezusem Eucharystycznym.
Podczas porannej wspólnej modlitwy odczytywano Ewangelię na dany dzień, której to słowa towarzyszyły nam w ciągu całego dnia.
W czasie obozu był także czas na Adorację Najświętszego Sakramentu w pobliskim kościółku franciszkanów, gdzie w skupieniu nasze myśli były bliżej Boga.

W planie codziennych zajęć do południa odbywały się zabiegi, a później było sporo wolnego czasu, kiedy to można było wyjść nad morze i podziwiać piękno morskich widoków oraz „łykać” nadmorski  jod. 😉
Sporo czasu osoby chętne spędzały na basenie, pluskając się w wodzie lub na hali grając w piłkę. Po kolacji  gromadziliśmy się w holu pawilonu nr 1, gdzie wspólnie modliliśmy się odmawiając Różaniec, a w inne dni na zmianę odbywały się pogodne wieczorki z nauką śpiewu. W ramach pogodnego wieczorku raz była dyskoteka, innym razem grill z pysznymi kiełbaskami. Obejrzeliśmy też film „Jak wytresować smoka”. Odbył się również rejs statkiem którym, gdy wypłynął dalej w morze, mocno kołysało i co niektórzy mieli z tym sporo atrakcji ;).

Odbywały się także przygotowania do Agapy, którą mieliśmy w czwartek 28 sierpnia. Przygotowaliśmy salę na styl góralski; były górale, góralki no i oczywiście góry w tle. Kiedy powitano zaproszonych gości i cała wspólnota zebrała się na sali, każda osoba została obdarowana akcentem góralskim: kobiety miały czerwone korale, a mężczyźni zapinkę-parzenicę. Prowadzący Kasia i Jasiek złożyli podziękowania wszystkim zebranym gościom, a małym przyjaciołom wręczyli dyplomy, chatki. Podziękowano także O. Barnabie za duchowe prowadzenie grupy i pani Jadzi za całe zorganizowanie tego obozu.
Później był mini teatrzyk cieni o „Giewoncie” oraz występ br. Adriana i br. Jonatana w  bregdensowym  tańcu. Już na koniec prowadzący góral  wykonał piosenkę – podziękowanie  za 10-ty pobyt  wspólnoty tu w Darłówku. Potem rozpoczęła się dyskoteka, wszyscy bawili się wyśmienicie. Szkoda tylko że to już koniec.

Opiekunowie mieli na zakończenie wyjazdu podsumowujące spotkanie: dzielili się tym, co przeżyli podczas tych dni. W sobotę, która była  już ostatnim dniem pobytu, był czas na pakowanie i pożegnanie się z morzem.
O godz. 17.00 uczestniczyliśmy we Mszy św. dziękując Dobremu Bogu za te wspólne dni, że dane było nam przeżyć ten czas i doświadczyć wiele dobra. Wsiadając wieczorem do pociągu, w drogę powrotną do naszych domów, myśli nasze wracały do pobytu w Darłówku, który stał się już wspomnieniem.

A oto kilka fotek z tego wyjazdu:

Opracowanie: Danuta Gnojek

POLECAMY

Wybrane intencje

Prosze o modlitwe w intencji mojej zmarlej mamy Heleny pasiecznej o spokoj jej duszy i radosc wieczna